L’Ajuntament de Caldes d’Estrac s’ha mostrat ‘indignat’ per la paralització del Pla de Can Comas-Can Vidal per part de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona (CTUB). Segons ha avançat el govern caldenc, el consistori presentarà recurs i estudia demandar judicialment la Comissió per considerar que “s’ha extralimitat de manera conscient” i perquè creu que “se’n fa un ús partidista”.
Davant aquesta paralització, el govern de Caldes d’Estrac s’ha mostrat “sorprès” perquè, segons manifesten, “altra vegada el posicionament de la CTUB contradiu la postura que els seus directius i tècnics havien mostrat durant el procés de negociació previ a l’aprovació per part del plenari municipal – ja fa més de 18 mesos -”, apunten. Per altra banda, afegeixen que “la prudència inicial ha donat pas la indignació, un cop s’ha pogut analitzar amb deteniment el contingut de la resolució”.
L’alcalde, Joaquim Arnó (CiU), ha manifestat que amb els dictàmens jurídics en mà, “la Comissió d’Urbanisme s’ha extralimitat en les seves funcions reguladores i ha dictat resolució de suspensió de manera incorrecta”. Segons Arnó, els motius que argumenta “no són suficients ni urbanísticament ni legalment”, afegeix, “Com a molt, hauria d’haver demanat aclariments o majors concrecions allà on considerés, però en cap cas dictar suspensió”, denuncia.
Ara, tant l’Ajuntament com els promotors, al mateix temps que preparen la elaboració del text refós per concretar aspectes del projecte que “no hagin quedat clars”, també tenen previst presentar immediatament recurs contra la resolució de la CTUB, que consideren contrària a la llei “perquè envaeix competències municipals i eleva a preceptes urbanístics temes que – segons diuen – no passen de ser purament interpretatius”.
Joaquim Arnó no ha amagat la seva decepció pel que considera “comportament injust i perjudicial contra els interessos del poble” de la Direcció General d’Urbanisme perquè, segons l’alcalde, “ha canviat de criteri sobre el que havíem acordat i perquè ara s’atorga competències que per llei no té, convertint en norma criteris subjectius i d’interpretació que, sospitosament, en alguns punts, coincideixen exactament amb les postures que a nivell local només han defensat els membres del grup municipal socialista de l’Ajuntament”, argumenta.
L’alcalde s’ha mostrat “disposat a tot per defensar els interessos de Caldes”, arribant fins i tot a demanar la intervenció del Conseller de Política territorial i Obres Públiques i Urbanisme, Joaquim Nadal. En aquest sentit, l’Ajuntament, a part de presentar el recurs d’alçada abans citat, està estudiant de demandar judicialment la CTUB per haver dictat “una resolució manifestament injusta, sabent que ho era”, conclouen les mateixes fonts.
Maniobra política?
Arnó creu que “és possible que el què ha passat, no sigui més que una maniobra política partidista per a impedir o si més no dilatar en el temps, l’execució legítima d’aquesta promoció, però sobretot, per a no permetre que es pugin facilitar habitatges de protecció oficial (tutelats) per a gent gran i joves de Caldes, i de impedir la construcció del nou casal de gent gran de 300 m2 a Can Vidal, evitant així la concreció dels èxits assolits pel govern local abans de les properes eleccions municipals”, ha conclòs.













