buy viagra online in hyderabad order retin a online buying clomid from india promethazine codeine prescription online purchase actos
dilluns, 20 de agost de 2018
Diari Maresme | Independent i Comarcal

Un 71è Festival de Cannes amb petjada espanyola d’entrada

‘Todos lo saben’

La coproducció europea ‘Todos lo saben” d’Asghar Farhadi obrirà la secció competició del 71è Festival de Cannes el dimarts 8 de maig tot omplint la catifa vermella de glamur amb sabor espanyol gràcies a la desfilada dels seus actors principals, des de Penélope Cruz a Javier Bardem, Eduard Fernández, Ricardo Darín o Bárbara Lennie. En un format de thriller, ‘Todos lo saben’ explica com Laura (Penélope Cruz) es trasllada amb la seva família des d’Argentina al seu poble natal d’Espanya per participar en el casament de la seva germana però la revelació del seu passat l’exposarà a un greu trastorn col·lectiu. D’altra banda, l’encarregat de clausurar el certamen francès serà el cineasta britànic Terry Gilliam amb la coproducció internacional ‘The Man who Killed Don Quixote’, amb Adam Driver, Jonathan Pryce i Olga Kurylenko, que posarà l’Estat espanyol de nou en un lloc destacat ja que el film s’ha rodat majoritàriament en sòl espanyol i amb bona part de l’equip tècnic del país.

Tradició

La present edició, que enguany guanya un dia més de projeccions, tancar les seves portes el proper 20 de maig i, com és habitual, comptarà amb un jurat d’autèntic luxe que haurà de concedir la Palma d’Or al millor títol de la Secció Oficial. Un jurat que serà presidit per l’actriu australiana Cate Blanchett i estarà format per l’actor xinès Chang Chen; la realitzadora, productora i guionista nord-americana Ava DuVernay; el realitzador, productor i guionista francès Robert Guédiguian; la cantant i compositora burundesa Khadja Nin; l’actriu francesa Léa Seydoux; l’actriu nord-americana Kristen Stewart, el realitzador i guionista canadenc Denis Villeneuve i el realitzador i guionista rus Andrey Zvyagintsev.

Destaca una marcada renovació en la graella habitual al prescindir de cineastes habituals, vaques sagrades del festival, per apostar per noms inèdits i un major en la programació. Això no vol dir que es descuidin cares conegudes i familiars del certamen francès, com demostra la presència de valors consagrats d’un cinema asiàtic que ocupa un lloc privilegiat. El xinès Jia Zhang-Ke, present en d’altres edicions amb films premiats com ‘Más allà de las montañas’ (2015) o ‘Un toque de violencia’ (2013), repeteix a competició amb el film ‘Ash is Purest White’ sobre una ballarina enamorada d’un mafiós local que serà empresonada després de disparar a una banda rival per protegir-lo.

Mentre el japonès Hirokazu Kore-eda, director d’El tercer asesinato’ (2017) o ‘De tal padre tal hijo’ – Premi del Jurat del Festival de Cannes 2013 -, un altre habitual del festival, ara presenta ‘Shoplifters’ sobre una família que sobreviu gràcies a petits furts i que recull amb disparitat d’opinions una nena del carrer morta de fred. També el sudcoreà Lee Chang-Dong reincideix de nou a Cannes després de les premiades ‘Poesía’ (2010) -millor guió – i ‘Secret Sunshine’ ( 2006) –millor interpretació femenina -, i ara ho fa amb el misteriós thriller ‘Buh-Ning’ a partir d’un relat de l’escriptor Haruki Murakami.

‘The House That Jack Built’

En la Secció Oficial sobresurt el retorn de Lars von Trier, repudiat pel certamen francès l’any 2011 després de la seva roda de premsa de ‘Melancholia’ – film que va donar a Kristen Dunst el premi a la millor interpretació femenina del certamen – per unes declaracions polèmiques en què mostrava les seves simpaties per Hitler. Encara que fora de competició, el polèmic cineasta danès presentarà el thriller dramàtic ‘The House That Jack Built’ amb Matt Dillon com l’assassí en sèrie Jack i Uma Thurman com una de les seves cinc víctimes. El turc Nuri Bilge Ceylan torna a la competició amb la coproducció europea ‘The Wild Pear Tree’ després d’emportar-se la Palma d’Or l’any 2014 amb ‘Winter Sleep’ i ara ho fa amb un jove enamorat de l’escriptura que somnia publicar la seva primera novel·la però que els maldecaps econòmics del seu pare li impedeix. Enguany Cannes serà testimoni del retorn del rus Kirill Serebrennikov, després del Premi Especial del Jurat pel seu film ‘El discípulo’ (2016), amb un film en blanc i negre ambientat en l’època de Breznev, ‘Leto’, sobre l’escena underground soviètica.

També l’italià Matteo Garrone, el cineasta de la multipremiada ‘Gomorra’ (2008), després de competir amb un relat fantasiós de terror gens agraït, ‘El cuento de los cuentos’ (2015), ho tornarà a intentar enguany amb un thriller romà inspirat en fets reals de la crònica negre local, ‘Dogman’ sobre un perruquer caní addicte a la cocaïna, Pietro de Negri, que fart de l’assetjament d’un altre cocaïnòman, Giancarlo Ricci, el tanca en una gàbia de gossos per vexar-lo, cas conegut com ‘El cuidador de gossos de Magliana’. I la compatriota italiana Alice Rohrwacher presentarà enguany ‘Lazzaro felice’ després de l’èxit aconseguit pel seu anterior film ‘El país de las Maravillas’ (2014), Premi Especial del Jurat.

Renovament

‘Blackkklansman’

La voluntat de relleu en la secció estrella del festival francès l’han protagonitzat noms com el nord-americà David Robert Mitchell – director d’un suggeridor film de terror adolescent de format de cinema independent, ‘It follows’ (2014) -, que competirà per primer cop en la Secció Oficial amb un torbador thriller que també ha escrit ‘Under the Silver Lake’, sobre un home, Sam (Andrew Garfield), que busca desesperadament una dona desapareguda que acaba de conèixer en el seu veïnat de Los Angeles, Sarah (Riley Keough), endinsant-se perillosament en univers urbà tan fosc com enfollit de corrupció i escàndols diversos. Altres cineastes reputats com l’iranià Jafar Panahi competirà amb els millors per primer cop amb ‘Three Faces‘, un realitzador que ja havia estat premiat fa anys a la Quinzena dels Realitzadors gràcies a ‘El globo blanco’ (1995) i que havia participat a l’altre gran secció, Un certain regard, amb ‘Sangre y oro’ (2003).

El realitzador de color Spike Lee de qui havíem perdut la pista reapareix amb força a l’estar seleccionat enguany a Cannes amb el thriller policíac sobre un detectiu infiltrat en la secta racista Ku Klux Kan, ‘Blackkklansman’, adaptació del llibre homònim de Ron Stallworth, i amb un repartiment encapçalat per Adam Driver, Laura Harrier, Topher Grace o Corey Hawkins. Per un altre costat, la cineasta libanesa Nadine Labaki fa el salt i presentarà ‘Capharnaüm’ en la Secció Oficial després de participar amb ‘Caramel’ (2007) a la Quinzena dels Realitzadors de Cannes i amb ‘Y ahora dónde vamos?’ (2011) a Un Certain Regard.

Cannes 2018

Pel que a foc nou, també el cineasta kazakh Sergei Dvorstsevoy, qui va guanyar Un certain regard l’any 2008 amb ‘Tulpan’, fa el salt a la Secció Oficial amb la seva segona pel·lícula, ‘Ayka’. Igual que el francès Yann Gonzalez qui competirà per primera vegada a la Secció Oficial de Cannes amb la seva segona pel·lícula, ‘Un couteau dans le coeur’, amb Vanessa Paradis. Una cinematografia francesa que ocupa un lloc rellevant en la Secció Oficial gràcies a altres títols com ‘Les filles de soleil’ d’Eva Husson – directora de ‘Bang Gang’ (2015) -, un film ambientat al Kurdistan amb l’actriu Golshifteh Farahani que interpreta una advocada kurda segrestada que s’acaba convertint en una guerrillera, i que farà amistat amb una veterana periodista de guerra, interpretada per l’actriu Emmanuelle Bercot. Altres candidats francesos a guardó seran Stéphane Brizé amb ‘En guerre’; el veterà i incombustible Jean-Luc Godard amb la seva nova arriscada proposta ‘Le livre d’image’; o Christophe Honoré amb ‘Plaire aimer et courir vite’, film protagonitzat per Vincent Lacoste, Denis Podalydès, Pierre Deladonchamps o Adèle Wismes.

Completant la participació asiàtica dels grans com Kore-eda, Zhang-Ke o Chan-Dong trobem també el japonès Ryusuke Hamaguchi que s’estrena a Cannes amb un melodrama romàntic ‘Netemosametemo (Asako I & II)’. I tanca la llista de concursants de la totpoderosa Secció Oficial el reputat cineasta polonès-britànic Pawel Pawlikowski, director de la multiguardonada cinta en blanc i negre ‘Ida’ (2013), guanyadora de Millor Pel·lícula Estrangera als Oscar, i que debuta en aquesta competició amb ‘Cold war’; així com el realitzador egipci-austríac A. B. Shawky amb ‘Yomeddine’.

Fora de competició

Si el 2002 va ser ‘Star Wars II: L’atac dels Clons’ i el 2005 ‘Star Wars: La revenja des Sith’, Cannes presentarà ara en Selecció Oficial fora de competició, ‘Han Solo’. En aquest segon spin-off de la saga es recupera la joventut del cèlebre pilot Han Solo sota direcció de Ron Howard i guió de Lawrence i Jonathan Kasdan. Amb intèrprets: Alden Ehrenreich en el paper de Han Solo, Woody Harrelson, Emilia Clarke, Donald Glover, Thandie Newton, Joonas Suotamo i Paul Bettany.

I el francès Gilles Lellouche portarà la comèdia ‘Le grand bain’, sobre un grup d’homes al voltant de la quarantena que s’entrenen en una piscina municipal en una modalitat ben inusual entre els homes, la natació sincronitzada, i que compta amb un repartiment masculí tan destacat com Mathieu Amalric, Benoît Poelvoorde, Guillaume Canet, Philippe Katerine o Jean-Hugues Anglade.

Sessió de mitjanit: Joe Penna presentarà ‘Arctic’ sobre un home atrapat a l’Àrtic, interpretat per Mads Mikkelsen, que quan arriba l’esperat moment del rescat, un tràgic accident el deixarà de nou sol en aquest infern blanc.

i Yoon Jong-Bin ‘Gongjak’. També el documentalista escocès Kevin McDonald presentarà un treball sobre Whitney Huston, ‘Whitney’. A més destaca el nou remake del clàssic literari de Ray Bradbury ‘Fahrenheit 451’ ara a càrrec del nord-americà Ramin Bahrani, amb Sofia Boutella, Michael B. Jordan i Michael Shannon.

Sessions especials:

Aditya Assarat, Wisit Sasanatieng, Chulayarnon Sriphol i Apichatpong Weerasethakul ‘10 Years in Thailand’
Nicolas Champeaux i Gilles Porte ‘The State Against Mandela and the Others’
Carlo Diegues ‘O grande circo místico (Le grand cirque mystique)’
Romain Goupil ‘La traversée’
Michel Toesca ‘À tous vents’
Wang Bing ‘Les âmes mortes’, de vuit hores de durada.
Wim Wenders ‘Pope Francis – A Man of his Word (Le pape françois – Un homme de parole).

Fora de competició, en categoria de sessió especial, l’animació espanyola ha fet forat amb ‘Un día mas con vida’ de Raúl de la Fuente i Damián Nenow, un personal biopic sobre el fotògraf polonès Ryszard Kapuscinski a qui una experiència de reporter a Angola l’any 1975 li va canviar la vida per sempre, fins al punt que es va fer escriptor.

Quatre lliçons de cinema en el marc del 71 Festival de Cannes impartides per realitzadors i actors per compartir la seva experiència cinematogràfica. Les quatre masterclass aniran a càrrec del realitzador i guionista nord-americà Ryan Coogler, el realitzador, guionista i productor britànic Christopher Nolan, l’actor i productor nord-americà John Travolta i l’actor i realitzador britànic Gary Oldman.

A la secció paral·lela Un Certain Regard

Després de competir en l’edició de l’any passat de Cannes en Secció Oficial amb ‘A Gentle Creature’, ara el cineasta ucraïnès Sergei Loznitsa tindrà l’honor d’inaugurar Un certain regard amb ‘Donbass’, nom d’una regió de l’est d’Ucraïna que viu enmig de combats entre russos i ucraïnesos i on regna l’odi i la propaganda falsejada, un film que el seu director vol que transcendeixi la seva dimensió de conflicte local perquè creu que és un exponent del que passa a un nivell més general.

Primeres pel·lícules com la debutant Meryem Benm’barek amb ‘Sofia’, la francesa Vanessa Filho amb ‘Gueule d’ange’ amb una mare, Marlène (Marion Cotillard), que després d’una nit de festa se’n va de casa amb un home que acaba de conèixer i deixa sola a la seva filla de vuit anys, o Lukas Dhont amb ‘Girl’

El suec Ali Abasi compta amb un text de l’autor de ‘Déjame entrar’, John Ajvide Lindqvist, pel seu inquietant i estrany film ‘Gräns’ sobre una vigilant, Tina (Eva Valender), que disposa d’un olfacte privilegiat per detectar la culpa d’aquells que amaguen algun crim però que, al final, s’acaba enamorant d’un sospitós que amaga a qui estan investigant, Vore (Eero Milonoff), i que amaga terribles secrets.
Andréa Bescond i Eric Metayer ‘Les chatouilles’
Bi Gan ‘Long Day’s Journey into Night’
Nandita Das ‘Manto’
Antoine Desrosières ‘À genoux les gars’
Valeria Golino ‘Euphoria’
Gaya JIJI MON TISSU PRÉFÉRÉ 1er film 1h36
Wanuri Kahiu ‘Rafiki’
Etienne Kallos ‘Die stropers (Les moissonneurs)’
Ulrich Köhler ‘In my Room’
Luis Ortega ‘El ángel’
Adilkhan Yerzhanov ‘The Gentle Indifference of the World’
L’argentí Alejandro Fadel concursa amb ‘Muere, Monstruo, Muere’
El portuguès João Salavizayt i la brasilenya Renée Nader Messora portaran ‘Chuva e cantoria na aldeia dos mortos (The Dead And The Others)’

‘2001. Una odisea en el espacio’

Cannes Classics 2018 projectarà la versió definitiva de ‘2001. Una odissea del espacio’ d’Stanley Kubribk en motiou dels 50è aniversari d’aquest clàssic de la ciència-ficció. També acollirà l’esperat documental ‘The Eyes of Orson Welles’ del crític i historiador Mark Cousins. Es tracta d’un itinerari per l’univers pictòric d’Orson Welles de la mà de la seva filla Beatrice Welles.

‘Petra’ de Jaime Rosales ha estat seleccionada per competir en la Quinzena de Realitzadors en el marc del 71 Festival de Cannes. Es tracta de la cinquena participació del barceloní Jaime Rosales en la història del Festival de Cannes. El repartiment de ‘Petra’ compta amb Bárbara Lennie, Alex Brendemühl, Joan Botey i Marisa Paredes.

Article : Joan Millaret

Deixa un comentari

» Normes d'ús dels comentaris
produït per