Agenda Diari Maresme
dissabte
17
maig
Diari Maresme
Portada arrow Crítica arrow Negra Sonora arrow Nou disc de The Charades: “En ningún lugar”
Seccions
Portada
Notícies
Especial Eleccions 2007
Entrevistes
Cartes al director
Tira còmica
Editorial
Opinió
Ficcions
Crítica
Diari Maresme TV


Serveis
Agenda
El temps
Jocs
Passatemps
Classificats
Subscripcions
Pàgines Grogues
Llibres
Blocs




Nou disc de The Charades: “En ningún lugar” Imprimir email
05.02.08

charades.jpg Una de les bandes de pop més independents de l’escena musical estatal ha publicat recentment, amb el segell BCore, el seu segon treball. The Charades es va donar a conèixer, ara fa poc més de un any, amb el seu àlbum debut: When sining blue.

En aquesta ocasió, la formació de la ex-membre del grup  Electrobikinis, Isa, abandona els ritmes de garatge per aprofundir en un pop més melòdic de reminiscències britàniques. Tot i això, aquest canvi no es tracta d’una transformació en essència i sonoritat per part del conjunt; la seva, ha estat un variació progressiva i, per que no dir-ho, acceptablement lògica. Els ritmes enèrgics del seu primer treball han donat pas a melodies més harmonioses que inciten a la calma i el optimisme.

Altre canvi significatiu d‘aquest En Ningún Lugar respecte al LP anterior ho trobem a les lletres, més concretament al llenguatge emprat per elaborar les mateixes. Si be a When Sining... la formació va optar per la llengua anglesa a l’hora de composar els temes, ara ens sorprenen amb un canvi radical fent servir el castellà. I, tal com va passar al disc anterior, no hi ha lloc per a les concessions: el primer va ser un disc cantat al cent per cent en anglès i aquest, de forma inversament proporcional, ens ofereix un total d’onze temes interpretats en llengua castellana.

Siete es la cançó encarregada d’obrir el disc. Es tracta d’un tema àgil, de ritme cadenciós i lletra senzilla. I es dins d’aquesta mateixa simplicitat on radica el seu factor d’addicció, complint la seva missió de baula d’enganxament i engranatge. A partir d’aquest moment, el oient es deixa arrossegar per un seguit de melodies poperes que es van enllaçant una darrera l’altre, demostrant que el seu ordre i distribució dista de la gratuïtat. Temes com Un lugar de los dos, Un día en Brighton o La máquina del tiempo comparteixen similar estructura de composició, oferint al disc una sensació d’homogeneïtat deliberada.

I es que la pròpia inèrcia, sumada a la brevetat temporal de cadascun dels temes, aconsegueix transmetre el efecte de no estar escoltant onze cançons en un disc, si no una d’única conformada per onze tempos.

Un detall que sí arrosseguen del seu anterior treball es la utilització dels cors com a un instrument més de suport a la veu principal. Element indispensable dins de l’oferta adoptada i la intencionalitat mostrada.

La producció del mateix ha estat cosa d’en Santi García, qui també va ser responsable del When Shining... Al igual que amb aquest, en Santi ha fet servir els seus reconeguts coneixements musicals per a “decorar” les cançons amb “delays”, “dobros”, “vocoders” i tot un seguit de sintetitzadors diversos, revestint-les de sonoritats més riques i completes.

En definitiva un disc que a molts pot recordar les millors creacions de grups mítics dins el pop estatal com ara Nosoträsh, Los Fresones Rebeldes o Pauline en la playa; però amb la diferència de que, a En ningún lugar, la consistència es manté viva des del primer fins al darrer tema. I això, avui en dia, es més de lo que moltes altre bandes consagrades poden presumir.

per Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la

0 Comentaris >>
Escriure comentari
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Escriu els caràcters de la imatge

Nota: Si vols que surti la teva imatge junt el comentari, has de registrar-te a Gravatar.com

busy
 
 
Go to top of page Go to top of page
 
Últimes notícies


Safrà Restaurant

Més llegit


Academia Triangle

| Portada | Notícies | Especial Eleccions 2007 | Entrevistes | Cartes al director | Tira còmica | Editorial | Opinió | Ficcions | Crítica | Diari Maresme TV |