Agenda Diari Maresme
dissabte
17
maig
Diari Maresme
Portada arrow Ficcions arrow LaNovela.es arrow Capítol quart: Universitat
Seccions
Portada
Notícies
Especial Eleccions 2007
Entrevistes
Cartes al director
Tira còmica
Editorial
Opinió
Ficcions
Crítica
Diari Maresme TV


Serveis
Agenda
El temps
Jocs
Passatemps
Classificats
Subscripcions
Pàgines Grogues
Llibres
Blocs




Capítol quart: Universitat Imprimir email
18.02.08

Estudi de camp. Les meves primeres passes pel Raval. Davant del pis, uns jardins que, més tard, seran l'escenari de tot allò que vull explicar en aquesta novel·la. O d'allò més important, si més no. Quan hi vaig entrar per primera vegada, ja me'n adonà. Vaig tornar tantes vegades...

El Raval era, llavors, un barri ple de paradoxes. Cada cantonada, una contradicció. Cada olor, un paisatge. La bohèmia del moment, els intel·lectuals de la Barcelona més post-modernista i burgesa, compartien barres i cigars amb la més cruel de les misèries. Àvies, belles àvies, que s'havien tornat pidolaires d'un dia per l'altre. Almoina, llàgrimes i absenta.

Els artistes, la poesia, les exposicions envaïen cada gintònic. La música en directe, els locals clandestins. El carrer era viu, i patia. Era el món real, aquell que m'esperava, el mateix que em perdia de feia tants anys. La llibertat en estat pur, amb la mirada vella, la desesperança i la il·lusió en un mateix supermercat, comptant monedes, dies.

La facultat era molt a prop del camp del Barça. Normalment, havia d'agafar el metro a la parada del Liceu i, al tornar, passava llargues estones ensumant a la Boqueria. Colors, somriures, gent per tot arreu. Semblava que tothom tingués pressa per a comprar la millor fruita, el peix més fresc. Dionís era per algun racó, amagat, evitant entrar en algun d'aquells llocs de plats quadrats i llum fosca.

La universitat era avorrida, des del principi. El lloc en sí, força marginal, estúpid, era la condemna de transvestits que es prostituïen des de les vuit de la tarda. Al matí, els alumnes arribaven als barracons, disfressats d'aules, trepitjant condons usats. Un plaer pels terres que ho feia tot més rutinari, més pesat, més rocós. Els professors, antics barbes de Maig del seixanta-vuit, arriben en taxi amb corbates vermelles i blaves. Els estudiants, copies d'en Mikel, tots ells amb mitjons protagonistes, jaquetes de pana i ulleres de pasta.

La meva assistència anà disminuint molt de pressa. Vaig començar a llegir obsessivament, però la biblioteca era tant grisa, o més, que qualsevol altre racó del campus. Als jardins davant del pis vaig trobar el meu refugi. Allà vaig conèixer a Nietzsche. I, també allà, la conegué a ella.

per Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la | traducció: Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la

 

0 Comentaris >>
Escriure comentari
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Escriu els caràcters de la imatge

Nota: Si vols que surti la teva imatge junt el comentari, has de registrar-te a Gravatar.com

busy
 
 
Go to top of page Go to top of page
 
Últimes notícies


Safrà Restaurant

Més llegit


Academia Triangle

| Portada | Notícies | Especial Eleccions 2007 | Entrevistes | Cartes al director | Tira còmica | Editorial | Opinió | Ficcions | Crítica | Diari Maresme TV |