dijous
21
agost
Diari Maresme
Portada arrow Notícies arrow Cultura arrow Calella, seu per a l’estudi de la socialització de la ciència
Seccions
Portada
Notícies
Especial Eleccions 2007
Entrevistes
Cartes al director
Tira còmica
Editorial
Opinió
Ficcions
Crítica
Diari Maresme TV


Serveis
Agenda
El temps
Jocs
Passatemps
Classificats
Subscripcions
Pàgines Grogues
Llibres
Blocs
DM al teu web


Calella, seu per a l’estudi de la socialització de la ciència Imprimir email
14.07.08

signatura_conveni_amb_liphes_red.jpgUn conveni signat entre l’Ajuntament de Calella i l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) vol convertir Calella en un autèntic laboratori per a l’estudi de la socialització de la ciència.

Centre permanent 

Per assolir aquesta fita, l’IPHES ha posat en marxa un centre permanent de treball a l’espai cultural de la Fàbrica Llobet Guri, on segons el responsable de Socialització de l’Institut, Rafel Sospedra, “concentrarem totes les feines en matèria de museografia didàctica, així com un despatx a l’àrea d’educació de l’Ajuntament”, va informar.

Vida cultural de la població 

També, Sospedra va afegir que a canvi, “l’IPHES es vincularà amb la vida cultural de la població col·laborant estretament amb les iniciatives promogudes per l’ajuntament i diferents associacions de la vila”. Entre aquestes iniciatives, hi ha el festival de la imatge “Festimatge”, organitzat conjuntament per l’entitat Fotofilm i el consistori municipal. Per la seva banda, el director de l’Institut, Eudald Carbonell, va assegurar alhora que “es començarà a desenvolupar un nou programa que apropi el pensament científic entre la població, dins del projecte de municipalització de la ciència promogut pel mateix IPHES”.

Accés ciutadà a la Ciència 

L’alcalde de Calella, Josep Maria Juhé, va remarcar que “aquest conveni amb l’IPHES enceta un camí molt interessant de col·laboració per facilitar l’accés de la ciutadania al món científic”. Cal tenir en compte que aquesta iniciativa forma part del programa de municipalització de la ciència impulsat per IPHES i que l’actual consistori calellenc va incloure en la seva nova distribució quan després de les eleccions va ampliar la Regidoria d’Educació com a Regidoria d’Educació i Ciència.

Redimensió 

Tot i que aquest programa s’estrena a Calella, l’objectiu de l’IPHES és dimensionar-lo en altres poblacions on ha establert convenis. Aquest podria ser el cas de poblacions com Caldes de Malavella, la Canonja, Lleida, o a pobles del Pallars Jussà a través del conveni formalitzat amb el corresponent Consell Comarcal.

per Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la | Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la

0 Comentaris >>
Escriure comentari
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Escriu els caràcters de la imatge

Nota: Si vols que surti la teva imatge junt el comentari, has de registrar-te a Gravatar.com

busy
 
Notícies relacionades
 
Go to top of page Go to top of page
 
Últimes notícies


Safrà Restaurant

Més llegit


Academia Triangle

| Portada | Notícies | Especial Eleccions 2007 | Entrevistes | Cartes al director | Tira còmica | Editorial | Opinió | Ficcions | Crítica | Diari Maresme TV |