divendres
03
juliol
Diari Maresme
Portada arrow Notícies arrow Cultura arrow El Col·legi Sant Josep de Tordera i l’Escola Cor de Maria de Mataró són finalistes de Ficcions
Seccions
Portada
Notícies
Especial Eleccions 2007
Entrevistes
Cartes al director
Tira còmica
Editorial
Opinió
Ficcions
Crítica



Serveis
Agenda
El temps
Jocs
Passatemps
Subscripcions
Pàgines Grogues
Blocs
DM al teu web
Premi Blocs del Maresme




El Col·legi Sant Josep de Tordera i l’Escola Cor de Maria de Mataró són finalistes de Ficcions Imprimir email
16.05.07

La primera edició de “Ficcions, l’aventura de crear històries” ha arribat a la seva fi. El concurs literari a la xarxa, organitzat per la revista Secundèria, acaba amb un gran èxit de participació. Amb més 1.000 alumnes registrats, el Col·legi Sant Josep de Tordera és un dels trenta finalistes amb el grup “Shakespeare”, format per Mariona Llorens, Pilar Puente i Judit Caballé. Per la seva banda, l’Escola Cor de Maria de Mataró és l’altra escola del Maresme que opta a emportar-se el primer premi. Les seves alumnes, Meritxell Martínez i Esther Naval han participat amb el nom d' “Univers 19”.

ficcions_dmEl veredicte del jurat es farà públic el proper dimarts dia 22 de maig a les 19.00 hores a l'Ateneu Barcelonès en un acte on els escriptors membres del jurat, i Oriol Izquierdo, director de la Institució de les Lletres Catalanes, entregaran els premis als guanyadors.

Més de 1000 joves, des de 12 a 18 anys , de Catalunya, les Illes i el País Valencià han participat en aquest concurs literari a través de la xarxa. Prop de 200 escoles i instituts han recolzat els seus alumnes i, d’aquesta manera, s’ha  potenciat la lectura d’escriptors en català com Mercè Rodoreda, Jesús Moncada, Josep Pla, Víctor Català i  Pere Calders,  al proposar als alumnes que desenvolupessin la seva història, en quatre capítols, a partir de fragments  d’aquests autors a través del web www.deria.cat/ficcons.

El jurat de Ficcions ha llegit les 230 històries que han participat en aquesta aventura. De les 230 històries, 30 històries han sigut les finalistes. D’aquesta manera, tots els finalistes rebran un diploma i, tothom que hagi participat, tindrà un petit obsequi com a reconeixement a l’esforç realitzat. A més, els membres del grup guanyador s’emportaran un ordinador portàtil per a cadascú i 400 euros en material escolar pe al seu institut. 

L’entrega de premis serà un acte obert a tothom on membres del jurat, que està format per persones del món de la cultura, el periodisme i la literatura a Catalunya com Màrius Serra, Pau Vidal, Antònia Cortijos, o Andreu Sotorra entre altres, faran entrega de tots els premis.

per Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la

0 Comentaris >>
Escriure comentari
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Escriu els caràcters de la imatge

>> Normes d'ús dels comentaris

busy
 
 
Go to top of page Go to top of page
 
Últimes notícies


Més llegit


| Portada | Notícies | Especial Eleccions 2007 | Entrevistes | Cartes al director | Tira còmica | Editorial | Opinió | Ficcions | Crítica |
produït per