dijous
20
novembre
Diari Maresme
Portada arrow Notícies arrow Societat arrow Reforçaran la connexió de trens entre l'Alt Maresme i Girona
Seccions
Portada
Notícies
Especial Eleccions 2007
Entrevistes
Cartes al director
Tira còmica
Editorial
Opinió
Ficcions
Crítica
Diari Maresme TV


Serveis
Agenda
El temps
Jocs
Passatemps
Classificats
Subscripcions
Pàgines Grogues
Llibres
Blocs
DM al teu web
Premi Blocs del Maresme


Reforçaran la connexió de trens entre l'Alt Maresme i Girona Imprimir email
27.06.08

obres_ave_maanet_24-06-2008_01.jpgDesprés de dècades amb una obsoleta i pràcticament nul·la connexió de trens entre l’Alt Maresme i Girona, aquesta situació pot canviar. El Parlament de Catalunya va aprovar dimecres per unanimitat una Proposta de Resolució presentada per Convergència i Unió (CIU), on es demana el reforç d’aquesta línia ferroviària.

Proposta 

La Proposta presentada pels diputats de CIU, Ramon Camp, Joan Morell i Benet Maimí, insta al Govern a dur a terme les accions necessàries per a reforçar la connexió ferroviària entre l’Alt Maresme i Girona, amb l'objectiu de garantir als seus usuaris un transport eficient i que permeti la substitució de l’ús del vehicle privat.

Pol d’atracció 

Segons els diputats nacionalistes, Girona representa un pol d’atracció en relació a les comarques veïnes, sobretot per l’Alt  Maresme, “ja que molts ciutadans i ciutadanes de la comarca es desplacen fins a Girona, ja sigui per motius laborals, per la proximitat de la Universitat de Girona, o bé pel creixement i consolidació de l’aeroport Girona-Costa Brava”, asseguren.

Línia obsoleta 

A més, els diputats maresmencs de CiU afirmen que la majoria de ciutadans i ciutadanes es veuen obligats a desplaçar-se amb vehicle privat, perquè la línia ferroviària és obsoleta, especialment amb destinació a Girona, i ofereix poca freqüència de pas dels trens. També destaquen els inconvenients que suposa haver de fer transbord necessàriament a l’estació de Maçanes. Cal tenir en compte, que actualment no hi ha cap connexió directa de trens entre l'Alt Maresme i Girona, malgrat l'existència d'una via que uneix la línia de Rodalies del Maresme amb el tram de la línia Regional de Girona a partir de Massanet-Maçanes.

Ús del transport públic 

Per últim, els impulsors de la Proposta de Resolució aprovada pel Parlament ressalten que l’acord assolit “contribuirà de manera important a facilitar la mobilitat i a fomentar l’ús del transport públic”.

per Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la | Aquesta adreça de correu electrònica està protegida contra els robots d'spam, necessites activar Javascript per veure-la

3 Comentaris >>

R.Joan el 27.06.08 a les 11.06

  Ja era hora!!!! Penso que quan la Generalitat assumeixi la gestió de la lamentable i penosa empresa pública (?) RENFE, el primer que haurà de fer és canviar el seu nom. Un nom per oblidar!

R.Joan

Nihil el 27.06.08 a les 14.44

  S'hauria de dir FENRES (FE EN RES)

R.Joan el 27.06.08 a les 17.53

  Ha, ha, ha.

Molt bo!!!

R.Joan
Escriure comentari
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Escriu els caràcters de la imatge

Nota: Si vols que surti la teva imatge junt el comentari, has de registrar-te a Gravatar.com

busy
 
Notícies relacionades
 
Go to top of page Go to top of page
 
Últimes notícies



Més llegit


Academia Triangle

| Portada | Notícies | Especial Eleccions 2007 | Entrevistes | Cartes al director | Tira còmica | Editorial | Opinió | Ficcions | Crítica | Diari Maresme TV |