SISENA EDICIÓ DE FASCURT, FESTIVAL DE CURTMETRATGES DEL MASNOU: DEL 3 AL 5 DE JULIOL DE 2008
La sisena edició de Fascurt canvia el format de programació respecte edicions anteriors. El disseny de Fascurt 2008 veurà disseminades durant l’any les seves seccions paral•leles Fasmenut (Dia de la infància, novembre 2008), País Convidat: Colòmbia (16 de maig de 2008), i Un dia amb... Bill Plympton (13 de juny de 2008). El festival pròpiament dit veurà reduïts els dies, aquesta edició del 3 al 5 de juliol de 2008, on es podrà gaudir de les seccions oficials de Ficció, Animació, Xperiment visual, Undercurt i la secció Del curt al llarg.
Fascurt 2008 contarà un any més amb l’espai del cinema La Calandria on es projectarà la secció oficial de Ficció Cine (dijous 3 i divendres 4 a les 20 hores) i les obres de la secció fora de concurs Del curt al llarg, dedicada a un director novell al món del llargmetratge (dissabte 5 a les 20 hores). Del curt al llarg és una de les sessions amb més èxit de públic i on hem pogut sentir els mateixos directors, convidats d’excepció a la projecció de les seves obres, contestar preguntes com “Hi ha vida després dels curts?”. Els multipremiats Chiqui Carabante, Guillem Morales i Daniel Sánchez Arévalo van ser els convidats a les edicions anteriors de Fascurt. Aquesta edició podrem gaudir del primer llargmetratge de Javier Gutiérrez, 3 días, thriller atípic, un conte adult, fosc, que juga amb diferents gèneres.
L’espai ubicat a la platja (a 100 metres de l’estació d’Ocata) continuarà albergant la secció més trencadora del festival, l’Undercurt, dedicat a aquelles produccions amb pocs recursos que destaquen per la seva qualitat i creativitat com a contrapunt a la manca de recursos. La platja d’Ocata serà també escenari de la secció de Ficció Vídeo i Xperiment Visual, localització que veurà reforçada la vessant cinematogràfica del festival. Les projeccions començaran dijous 3 de juliol a les 22:30 hores i divendres i dissabte (4 i 5 de juliol) a les 23 hores. Aquest espai continuarà oferint els concerts i les actuacions de vjs i djs, amb la novetat, aquesta edició, d’un espectacle de teatre a càrrec de Alba Sarraute, Mirando a Yucali, una variété tragicòmica, oberta a l'esperança, amb visuals de vj Melarde (dijous 3 a les 00:30 hores). A més a més, contarem amb les actuacions del grup brasiler Iyexà (divendres 4, a la 1:00), LaRumbé (dissabte 5, a la 1:00) seguit aquest dia pel dj Miguelito Superstar, membre de la Fundació Tony Manero, acompanyat dels visuals del col•lectiu Lectrovision, que clausuraran Fascurt 2008 (dissabte 5 de juliol) amb una sessió dedicada al 30 aniversari d’un fet històric dintre del món audiovisual: l’estrena del vídeo-clip Thriller de Michael Jackson.
Fascurt ha rebut aquesta edició més de 300 curts de tot el panorama estatal i 51 han sigut seleccionats per projectar-se al festival i competir en les seccions oficials. El jurat estarà composat per: Violeta Kovacsics, crítica de cinema i membre del Festival de Sitges, Gerard Lemes, ajudant de direcció i professor de cinema i curtmetratges, David Villoria, del col•lectiu The Crypts Productions, Ramón Adé Allué, del col•lectiu dedicat a la difusió del curtmetratge Short Escape, Enric Pla, historiador i professor de cinema, Alfred Sesma, director de producció del ANIMAC, Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Catalunya, Guillermo Pascual del VAD, Festival Internacional de Vídeo i Arts digitals de Girona, Javier Gutiérrez, director convidat a la secció Del curt al llarg i Akonga, organitzadors de Fascurt.
Fascurt està organitzat per l’associació cultural Akonga i compta amb el suport de l’Ajuntament del Masnou, la Generalitat de Catalunya i la Xarxa de Municipis de la Diputació de Barcelona, així com amb el patrocini de Magners i la col•laboració d’altres entitats privades.
Més informació:
www.fascurt.com