
DANI NEL•LO i MYRIAM SWANSON
Dani Nel•lo, que ha col•laborat amb artistes com Raimundo Amador, Kiko Veneno, Ariel Roth, Bunbury o Jimmy Thackery, va iniciar la seva carrera amb Los Rebeldes per més tard crear la seva pròpia banda Nel•lo y la Banda del Zoco. Apropant-se més al jazz, va crear el grup Tandoori Lenoir, constituït per alguns dels millors músics de blues de Barcelona. Aquest artista ha escrit i interpretat els seus propis textos, com per exemple Negra i Criminal (Sala Muntaner, 2006), ha composat bandes sonores per a cinema, dansa i teatre tals com Gènova’01, L’Agressor o Fairy, dirigides per Carme Portaceli amb la qual participa activament amb la Factoria Escènica Internacional (FEI). L’any 2005 va impulsar un projecte instrumental amb Jordi Soto, Vértigo, combinant jazz, rock’n’roll i el lounge, creant una atmosfera de cabaret i cine negre, de forta personalitat. Seguint aquesta línia, un any més tard va iniciar un viatge literari amb Andreu Martin, creant bandes sonores per les seves novel•les en clau de jazz, com El blues del detectiu immortal, a partir del qual inicia la seva col•laboració amb Myriam Swanson. Aquesta cantant que ha format part d’Ojos de Brujo i ha treballat amb la companyia de dansa Erre que Erre, l’any 2007 va llençar el seu primer disc, Brazilian, amb Cesc Pasqual. També ha col•laborat, entre d’altres, amb Jordi Mena (Jarabe de Palo, Bunbury…), cap a la música d’arrel, NUBLA (2008) i en diverses produccions discogràfiques com Barxino, Chop Suey i Wagner Pla.
Ara, la veu de Swanson, que camina entre la bossa-nova, el jazz, el funk, r’n’b i la música d’arrel i la força interpretativa i la capacitat creativa de Nel•lo es mesclen en un espectacle de jazz noir, rythm’n’blues i la cosa latina; un show que ens transporta als anys 50, recreant una atmosfera de thriller i cabaret. Música de primera classe que es combina amb recursos teatrals i literaris.
DANI NEL•LO: saxo tenor/baríton i veu – MYIRIAM SWANSON: veu – JORDI PRATS: saxo alt – DAN POSEN: trompeta – PERE ENGUIX: trombó – DANI BARALDÉS: guitarra – FRANCISCO SUÁREZ: piano – NON FERNÁNDEZ: contrabaix – RAMON ÁNGEL-REY: bateria -
22 d’agost de 2008 a la Plaça de la Vila 22:30 hores
|