dilluns, 10 de de febrer de 2020
Diari Maresme | Independent i Comarcal

REC, terror d’alta definició

rec_cartell.jpg
És una nit com
qualsevol altra a una estació de bombers de Barcelona. Una trucada d’una
anciana en perill fa que un equip de bombers es desplaci al seu edifici
acompanyats d’un equip de televisió que estan realitzant un reportatge. Fins
aquí tot bé, però un cop a dins de l’edifici viuran un malson aterrador.
Aquests és la sinopsis del darrer treball del tàndem Jaume Balagueró (Los sin nombre, Fragiles) i Paco Plaza (El segundo nombre, Romasanta), REC, film de terror
televisiu que ha estat la triomfadora moral del darrer Festival de Sitges.
Premis a la millor direcció, millor actriu per Manuela Velasco i d’altres
premis paral·lels com el del públic o el de la crítica, a més d’un gran nombre
de crits del públic durant els seus passes al Festival, la fan una clara
candidata per anar a veure-la aquest cap de setmana.

Els directors,
que ja van col·laborar junts en la cinta OT:
la pel·lícula
, han volgut fer un film de terror
innovador i de caire personal gravant amb càmeres digitals d’alta definició i
mòbils de nova generació. A més, han optat per no incloure cap banda sonora i poder
donar més realisme a l’acció, fet que es veurà reforçat per la bona idea de
gravar en temps real, sense el·lipsis, la durada de la pel·lícula és la mateixa
que la dels fets. REC, que ha estat filmada pràcticament en secret, i de la
qual han dut una campanya publicitària amb comptagotes per crear més expectació
encara, és un film realment angoixant que us farà pujar l’adrenalina en més
d’un moment.

Un servidor ja
ha tingut la oportunitat de veure-la i us ben asseguro que estàs en tensió
constant i en més d’una ocasió t’endus un bon ensurt. Una manera de filmar
impecable, “zombies” al més pur estil 28 días despues, una intensitat
nerviosa de 85 minuts de durada, són algunes de les claus del seu èxit.


Habemus
remake

El passat 9 de
novembre va arrancar el rodatge del seu remake americà per part de la filial de
Sony Pictures, Screen Gems (El exorcismo de Emily Rose, Hostel i
la saga Underworld) i Vertigo Films (The ring, El grito o The
Grudge
). Dirigida per John Erick Dowdle, i amb la participació del productor
espanyol Juliol Fernàndez. Però no és l’única pel·lícula espanyola que comptarà
amb un remake americà.

Els drets de El
Orfanato
, l’inprescidible film debut de J. A. Bayona, han estat comprats
per la productora americana New Line Cinema i comptarà de nou amb la producció
de Guillermo del Toro. El film de terror de Bayona, té molts números arribar a
la gala dels Oscars i marxar amb alguna estatueta sota del braç, i no estic
parlant només de la millor pel·lícula de parla no anglesa. Els que l’heu vist
ja m’enteneu.


Los
cronocrímenes
, film amb el que debuta Nacho
Vigalondo i que encara no troba distribuïdora a l’estat; la insulsa El rey
de la Montaña
,
de Gonzalo López Gallego; o la interessant i matemàtica La habitació de
Fermat
, també comptaran amb noves adaptacions per part de la industria
americana, cada cop més necessitada d’idees noves. Serem nosaltres la seva
solució?

per Albert Canalejo

Deixa un comentari

» Normes d'ús dels comentaris