La Sala Municipal d’Exposicions de Pineda de Mar acollirà fins al 5 d’octubre l’exposició "600 anys del naixement d’en Joanot Martorell. Tirant lo Blanc inicia la gesta".
La Sala Municipal d’Exposicions de Pineda de Mar acollirà fins al 5 d’octubre l’exposició "600 anys del naixement d’en Joanot Martorell. Tirant lo Blanc inicia la gesta".
Inauguració
La Fundació Tharrats d’Art Gràfic inaugura el proper divendres 5 de setembre, a les 8 del vespre, aquesta exposició col·lectiva de pintura que vol homenatjar la figura literària de Joanot Martorell i la seva obra més destacada, Tirant lo Blanc. La mostra és una visió personal de 22 creadors plàstics, vinguts d’arreu de Catalunya i del País Valencià, que gira al voltant de Martorell i de la seva entretinguda i famosa novel·la cavalleresca, tot un clàssic de la narrativa catalana. L’exposició, basada en l’estreta relació entre la literatura i la pintura, permet gaudir als seus visitants de diferents tècniques (pintura, ceràmica, fotografia), variades tendències i conceptes.
Joanot Martorell
Joanot Martorell (València?, 1405-10-13? – 1465?) va ser un cavaller i destacat novel·lista. L’autor va escriure una de les novel·les fonamentals del gènere cavalleresc, Tirant lo Blanc. Aquesta obra ha estat reconeguda per crítics, lectors i escriptors de tots els temps, fins i tot pel mateix Miguel de Cervantes.
per Redacció | Ramon Texidó